מכשירי מדידה למודדים – מאפשר למדוד כמעט הכל

מכשירי מדידה למודדים – מאפשר למדוד כמעט הכל

מערך מדהים של מכשירים וכלים מאפשר לבני אדם למדוד כמעט הכל, כולל חישוב מרחקי נסיעה, קביעת אורכם של לוחות לצרכי בנייה, בירור טמפרטורות אוויר ומים, ניתוח מהירות הרוח, מדידת הלחץ בתוך הצמיג ומדידת המרחק סביב הגלובוס. בין אם זה מדידה לגובה או לעומק, לרוחב או לנפח, יש כלי מדידה כמעט לכל דבר שתוכלו לחשוב עליו.

מכשירי מדידה

מכשירי מדידה מגיעים בכל הצורות, הגדלים והסוגים. שעון השמש מייצג את אחד המכשירים הקדומים ביותר המשמשים למדידת מיקום השמש בשמיים, עד שהממציאים יצרו את השעונים הראשונים, המודדים את חלוף הזמן. הכרונומטר הימי, שהומצא במאה ה -18, אפשר לקברניטי הספינות לתאר במדויק קווי אורך כדי לעזור להם לנווט בהצלחה בים. בימינו מערכות איכון גלובליות מודדות את המרחק מלוויין GPS למיקום ספציפי בכדור הארץ כדי להצביע על מיקום של כל אובייקט על פני כל כמה מטרים בעולם.

כלי מדידה רפואיים

רופאים משתמשים בכלי מדידה שונים בכדי לקבוע את בריאותו הכללית של הגוף. הם משתמשים בכלים כמו מכשיר אלקטרואנספלוגרפיה כדי לתעד ולמדוד את פעילות גלי המוח, מד לחץ דם כדי לקבוע את הלחץ במערכת הדם ואלקטרוקרדיוגרמה למדידת פעילות לב כדי לעזור לחפש מחלות. מכשיר שקילה מודד את המשקל, ואילו סרגל מורחב קובע את הגובה שלכם. כלי מדידה רפואיים אחרים כוללים סונוגרמות שמשתמשות בצליל בכדי לקלוט ולמדוד התפתחות עוברית או מכשיר הדמיית תהודה מגנטית למדידת מבני גוף פנים עבור מציאת חריגות. חיישן חדש הניתן לעיכול מאפשר כיום לרופאים למדוד את הסימנים החיוניים של הגוף מתוך מערכת העיכול.

מכשירים בתוך המכונית

בתוך הרכב שלך נמצא מד מהירות המודד את מהירות המכונית המחושבת על פי גודל הצמיג ומיקומם, ואילו מד המרחק בודק את מרחק הנסיעה. למכוניות חדשות יותר יש גם חיישנים שבודקים ללא הפסקה את לחץ האוויר בתוך הצמיגים כדי ליידע אותך כשצריך להוסיף עוד אוויר, כמו גם חיישני טמפרטורה כדי לקבוע את טמפרטורת השמן והמים בתוך המנוע ואת טמפרטורת האוויר בתוך הרכב ומחוצה לו.

מכשירי מדידה בבית

לבישול מדויק של ארוחות מאפס יש צורך להשתמש במאזניים קטנים, כוסות מדידה וכפות כדי לחשב את הכמויות המדויקות הדרושות ליצירת מתכון לארוחה. סרטי מדידה ומקלות מדידה קשיחים יכולים למדוד כל דבר שתרצו בבית, החל מאורכי בדים לתפירה עבור עבודות מלאכה וכלה באורכי לוחות עץ כדי לבנות את כסאות בעבודת יד.

מכשירים למדידת מזג האוויר

מדענים ומטאורולוגים משתמשים בכלי מדידה מרובים לחישוב סטטיסטיקות מזג האוויר. החל ממדחום, המודד את טמפרטורת האוויר, עד מד רוח המשמש למדידת מהירות הרוח, כלי מדידת מזג האוויר כוללים גם את מד הגשם שנועד לכמת כמויות משקעים, את הברומטר להערכת לחץ האוויר וההיגרומטר להערת אחוזי הלחות.