שימוש בסורק Lidar נייד לתכנון עירוני

שימוש בסורק Lidar נייד לתכנון עירוני

למעלה מ-50% מהאוכלוסייה העולמית מתגוררת בסביבות עירוניות, וההערכות מצביעות על כך שסביבות עירוניות יגדלו ויצמחו ל-6 מיליארד בני אדם עד 2045. מפתחי ערים מתחילים להגיב למגמה זו ומתחילים לספק את השירותים, התשתיות והפיתוחים ברי-קיימא הדרושים. טכנולוגיות שונות הועילו למפתחי ערים, והגבירו את היעילות והפרודוקטיביות לתכנון עירוני. טכנולוגיה אחת כזו היא סורק  LiDARנייד.

כתבה זה בוחנת כיצד סורק LiDAR נייד מנוצל בתכנון עירוני כדי להגביר את איכות החיים של התושבים.

מה זה תכנון עירוני?

תכנון עירוני הוא תהליך של יצירת תוכניות עבור אזורים עירוניים, כולל פיתוח מבנים, עיצוב קרקע וניהול סיכונים. זהו תהליך מפתח בסיוע לשיפור חייהם של התושבים על ידי הבטחת הזדמנויות שונות בעיר, כמו: חינוך, עבודה ובילוי. תכנון עירוני שואף ליצור ערים ברות קיימא, הן עבור הסביבה והן עבור הקהילות שבתוכה. תכנון נכון מאפשר לאזורים עירוניים להגיב לסיכונים פוטנציאליים מהר יותר ועם מידע מדויק יותר.

כיצד משתמשים ב-LiDAR לטובת תכנון עירוני?

הדיוק והרבגוניות של LiDAR פירושם שיש לו תפקיד חשוב בתכנון עירוני על ידי מתן מידע נוסף למפתחי העיר. זה, בתורו, יכול להשפיע על מגוון גורמים בתוך סביבות עירוניות, הכוללים:

תכנון כבישים ובקרת תנועה – סורקי LiDAR יוצרים העתקים דיגיטליים תלת ממדיים מדויקים של כבישים וצמתים המסייעים לנתר את התנועה בכביש. הנתונים הניתנים לפעולה שימושיים לבחינת תאונות בין כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים כדי להגביר את אמצעי הבטיחות בכבישים.

ניטור איכות הסביבה – באמצעות חיישני LiDAR, מתכנני ערים יכולים לעקוב אחר איכות האוויר המאפשרת זיהוי של אזורים מזוהמים בעיר. הלייזרים הנפלטים ממכשיר ה-LiDAR מאירים חלקיקים מסוימים באטמוספירה ומנתחים את האור המוחזר לחיישן, זה מכונה פיזור לאחור (backscatter). כך ניתן לקבוע את כמות המזהמים באוויר.

בנייה – גישה ל-LiDAR חשובה לצוותי בנייה מכיוון שהיא מעניקה להם את היכולת לייצר ענני נקודות ב-3D של מבנים וחללים. מודלים אלו הם בעל ערך רב בתכנון עירוני מכיוון שהם מאפשרים יצירת BIM או CAD לביצוע שיפוצים או עיצוב מחדש.

שמירה על החוק והסדר הציבורי – רשויות אכיפת החוק משתמשות בסורקי LiDAR כדי להגביר את אמצעי הבטיחות בסביבות עירוניות מסיבות שונות, כגון שחזור זירות פשע או ניטור המונים באירועים ציבוריים גדולים כדי להתריע בפני איומי אבטחה ומצבי חירום.

השימוש בסורק LiDAR נייד לתכנון עירוני הופך להיות יותר ויותר מקובל מכיוון שהרבגוניות שלו הופכת את השלמת הפרויקט למהירה וחסכונית יותר. סורקי LiDAR ניידים יכולים לאסוף נתונים מדויקים של סביבות עירוניות מבלי להפריע לחיי היומיום של התושבים. לדוגמא:

תכנון תשתיות: מדידות מדויקות מסורק-LiDAR נייד מספקות מידע מרחבי סביב כבישים, גשרים ומנהרות אשר משמשות להערכת תשתית קיימת. סריקות באמצעות LiDAR נייד ניתנות לשחזור בקלות, בשל מהירות איסוף הנתונים וקלות השימוש בו, מה שהופך את הבקרה והמעקב אחר תזוזות מבנים או שקיעה לפשוטה יותר.

יתרה מזאת, מיפוי כבישים באמצעות סורק LiDAR נייד מאפשר ליידע ולעדכן פרויקטי תחבורה עתידיים בבעיות כמו אזורים בסיכון גבוה לצווארי בקבוק.

ניצול קרקעות: סורק LiDAR נייד אידיאלי לאיסוף נתונים של שטחי אדמה גדולים, במיוחד כאשר מותקן על רחפן. איסוף מידע על שטח, צמחייה או עצים מספק מקור אמיתי לדפוסי קרקע ואזורי פיתוח מתאימים. זה מועיל בתכנון עירוני לפיתוחי דיור חדשים, חניונים או פארקים.

ניהול נכסים: ניהול ותחזוקה של פרויקטים עירוניים גדולים הוא חשוב, ולכן רישום מדויק הוא חובה. שימוש בסורק LiDAR נייד הוא דרך מתאימה המאפשרת מיפוי שטחים גדולים במהירות ושחזורם במידת הצורך, ומשאירה למודדים את המידע העדכני להם הם זקוקים כעת ובעתיד. סורקי לייזר ניידים מאפשרים לסרוק בנייני מגורים ומסחר בקלות עם מינימום הפרעות.

ניהול סיכונים: מיפוי סביבות עירוניות באמצעות סורק LiDAR נייד מאפשר למודדים לבצע מודלים של סיכונים פוטנציאליים כגון הצפה. שימוש בסורק לייזר הופך את הסריקות לחוזרות ונישנות בתדירות הנדרשת, מבלי להוציא עלויות גבוהות ולגרום להשבתת אתרים לתקופות זמן ארוכות. היכולת להגיב הן לאסונות טבע והן מעשה ידי אדם בקלות וביעילות הופכת את הסורק LiDAR  הנייד לכלי אידיאלי לניהול סיכונים ויכולה לעזור להציל חיים.

בנוסף, סורק LiDAR הנייד יכול ללוות אתכם לאורך כל המחזור של ניהול סיכוים – ממניעה לתגובה והתאוששות.

לנו בג’י אמ אקס מערכות יש מגוון רחב של סורקי LiDAR  ניידים, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ויחד נאפיין את הפרויקט שלכם ונתאם לכם את הפתרון האידאלי עבורכם תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה זו.