חדשנות בתחום המדידה – רחפנים

חדשנות בתחום המדידה – רחפנים

כשאנחנו שומעים על רחפנים בתקופה האחרונה, זה בדרך כלל בהקשרים ביטחוניים, בהקשרים של צילום מגבוה או בהקשרים של ביצוע משלוחים למקומות שונים בצורה קלה ונוחה.

אין זה מקרי, שכן לא מעט תחומים עוברים להשתמש ברחפנים על מנת לאפשר לנו להתגבר על מכשולים שונים שנמצאים על פני השטח, מכשולים שיכולים למנוע מאיתנו לבצע פעולות באופן מהיר, לקבל מענה איכותי, מכשולים שיכולים לספק לנו נתונים לא נכונים במקרים מסוימים. על כן, השימוש ברחפנים הופך להיות יותר ויותר פופולארי, מה עוד שמדובר על מתקן שעם הזמן נהיה הרבה יותר משוכלל, מדויק ובטוח.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים בדמות רחפני מדידה. אחד התחומים הבולטים בהם אנחנו יכולים לראות שימוש הולך וגובר ברחפנים הוא כל תחום המדידות. בין אם זה מדידות לעומק, לגובה או מדידות לרוחב ולאורך. מאחר והרבה פעמים אנחנו נדרשים לבצע מדידות של שטחים עצומים, בתנאים לא פשוטים, בין אם זה תנאי שטח ובין אם זה תנאי מזג אוויר או תנאים אחרים שמקשים על ביצוע העבודה ועל קבלת נתונים אמינים ואיכותיים, הרי שהשימוש ברחפנים פותר עבורנו את הבעיה.

לפני שנציג בפניכם אחד מאותם רחפני מדידה, חשוב לציין שתי נקודות. ראשית, השימוש ברחפן יכול לספק לנו הרבה פעמים דברים שאנחנו לא בהכרח יכולים למצוא בעזרת כלי מדידה רגילים, בראש ובראשונה, צילום של השטח, שנית, אם אנחנו רוצים לעבוד עם הרחפן בצורה אפקטיבית, אז מן הסתם, אנחנו צריכים גם להכשיר אנשי מקצוע לכך וכן אנחנו צריכים לבצע ניסויים במקומות שונים, בטרם אנחנו ניגשים לשטח לבצע מדידה אמיתית.

רחפן FALCON 8 PULS

אחד מאותם רחפני מדידה בהם אנחנו יכולים להשתמש, הוא פלקון 8 פלוס. מדובר ברחפן מאוד מקצועי, מאוד איכותי, אשר מכיל מאפיינים שונים שיכולים לבצע עבורנו את העבודה בצורה יעילה ולהציג בפנינו מגוון רחב של נתונים ושירותים, אשר לא נוכל לקבל באמצעות כלי מדידה רגילים.

טווח הטיסה של הרחפן הוא קילומטר, אפשר להטיס אותו במשך חצי שעה, הוא כולל בתוכו מצלמת וידיאו של סוני, מערכת GPS  אשר מאפשרת לו לרחף בצורה יציבה ומדויקת. הרחפן כולל גם יומן טיסה מובנה אוטומטי בשביל שנוכל לתעד כל טיסה שהוא מבצע. כאשר רוכשים את הרחפן, מקבלים ביחד איתו שלט רחוק ומטענים, וכן אפשר ליהנות משירותים נוספים של החברה, כולל הדרכה ותמיכה.

כאמור רחפן מסוג זה, הוא אידיאלי לצורך מדידות בשטח, בין אם זה בשטחים פתוחים או בשטחים אחרים, בין אם זה לצורך מדידות של גושים וחלקות, מדידות של שטחים לצורכי בנייה, הקמת תשתיות ועוד.

על מנת שהרחפן יבצע את עבודתו ויחזור אל בסיסו בשלום, חשוב מאוד לדעת לנווט אותו בצורה נכונה וכמובן להכיר את השטח בו הוא אמור לרחף, בשביל למנוע ממנו להיתקל במכשולים שונים.