פריזמות ותרומתן לתהליך המדידה

פריזמות ותרומתן לתהליך המדידה

הקוביות הפינתיות (רטרו רפלקטור) הן למעשה פריזמות המחוברות אל עמודי הפריזמה ומטרתן מדידת המרחק בתחנה הכוללת. לצורך הבנת העניין, כאשר מדברים על התחנה הכוללת, מדברים על מכשיר מתקדם שבאמצעותו מבצעים את המדידות. כשצריך למדוד כיוונים אנכיים או אופקיים במכשיר, מציבים מוט בנקודה הרצויה ועל גביו ניצבות פריזמות עצמן. תחילה, באמצעות משקפת, מכוונים למרכז הפריזמה וכשהסנכרון מסתיים (התלכדות במרכז הפריזמה) המכשיר עצמו מאשר באמצעות קריאה כוללנית המיידעת גם אודות הכיוונים האופקיים והאנכיים. כמו כן, באמצעות בדיקה זו, ניתן לדעת גם אודות המרחק והמטרה שנבדקו בפועל.

מדידת מרחקים מאז ועד היום

בעבר, היה נהוג לבצע את המדידות באמצעות סרטי בד באורכים של 20 מטרים, סרטים אלו נמתחו בין שתי נקודות  ועליהן הונחו סרטי פלדה. בעבר, הייתה המדידה לא מדויקת וקביעתה בוצעה על פי “עינו של המודד” בשילוב של קווים תומכים וסרטים ניצבים. כיום בכניסתן של פריזמות חדישות לתחומי המדידות, הושארו מאחור “השערות המדידה” והבדיקות הפכו מדויקות יותר. אז אם בעבר נמדדו המרחקים בין שתי נקודות באמצעות דיסומט, המכשירים העכשוויים מציגים התקדמות משמעותית ומגיעים במכלול מחירים ובעיקר בהתאמה לצרכי ומורכבות המדידה.

אלו סוגי פריזמות נחשבות הטובות ביותר?

השוק הפתוח מציע מגוון של מוצרים למדידה וביניהם גם מגוון גדול של פריזמות זמינות לתוצר עבודה יעיל ומדויק. כמו כן, את הבדיקות ניתן לבצע בכל זמן ובכול מצבי השטח/ אקלים מן הקיצוניים ביותר. בין הבחירות העומדות לרשות הצרכן, קיימות פריזמות על פי 0 או 30 מילימטר. צריכים פריזמות משוכללות? – GMXמציגים בפניכם פריזמה הכוללת בתוכה מנגנון נעילה מהיר- זה המאפשר לבצע נעילה בכל מצב מבוקש לרבות חיבור והתאמה ללוח המטרה. אחת לשלושים סנטימטר, ניתן לראות מוט מסומן במקטעי צבעי אפור אדום לרבות מקדם 0. הפריזמה הנוספת מבין שלל פריזמות המוצעות על ידינו מגיעה עם רפלקטור מדבקה שבמרכזה סימון באמצעות קדח.

היכן מניחים את הפריזמות?

פריזמות מקומן על מוטות פריזמה- אותן מוטות המבטיחות כי מושבן של הפריזמות נכון ובעיקר יכול לספק תנאי בדיקה עם תוצאות מדויקות ביותר. גם כאן, יהיה עליכם לבחור את המוטות שעמדו בתו התקן המחמיר ביותר וכן באישורים המחמירים ביותר לנשיאה לגבהים שונים ובכיוונים שונים. לנו, ב-GMX יש את כל האפשרויות והאישורים המתאימים ביותר, להעניק לכם את הבחירה הנכונה- זו הנצמדת על פי כל תווי התקן המחמירים ביותר.

בסיכומו של דבר, חשוב לציין כי שוק פריזמות תפס תאוצה רבה ועם הקדמה והטכנולוגיה תפקידכם בעלי המקצוע, לבצע את כל הבדיקות הרצויות מבעוד מועד, כמו כן, לבדוק ההתאמה מקסימלית ולוודא כי המכשיר שבחרתם אכן מתאים לצרכי העבודה. לפרטים נוספים, בקרו באתר הבית שלנו ואנו נשמח לצוות לכם מכשור בהתאמה אישית.