סריקה בתלת ממד של פסל ישו הגואל

סריקה בתלת ממד של פסל ישו הגואל

הפסל של ישו בריו דה ז’ניירו הוא אחד משבעת פלאי תבל החדשים. גובהו מתנשא ל-38 מטרים והוא נמצא על פסגת הר הקורקובדו. הפסל משקיף על העיר ריו ונחשב לאחד ממוקדי התיירות המרכזיים של העיר.

תקופת הבנייה של פסל זה לקחה עשור והוא נחנך ב-1931, חברת GeoSlam קיבלה אישור לסרוק את הפסל מבפנים ומבחוץ בכדי לאפשר לקהל הרחב זווית נוספת לפסל. כדי ליצור את הסריקה המרהיבה, הצוות של GeoSLAM השתמש בטכנולוגיית ה-SLAM העדכנית ביותר בשילוב עם רחפן.

להשלמת הסריקה, פסגת הר קורקובדו, שבה נמצא הפסל, נסגרה לציבור למשך 45 דקות – מה שמאפשר למומחים ביניהם גבריאל דה בארוס פראקסדס (Gabriel de Barros Praxedes), לסרוק את כל האתר מבפנים ומבחוץ. גרמי המדרגות והמעברים הפנימיים הצרים נחשפו במסגרת הסריקה, שכללה שימוש בסורק הלייזר ZEB Horizon.

עם מהירות סריקה של 300 אלף נקודות בשנייה, סריקת הפסל נעשתה בהדרגה תוך שדה בארוס פרטקסדס מטפס מעלה במדרגות בתוך היצירה האייקונית. אותו סורק ZEB Horizon הותקן לאחר מכן על רחפן כדי לאפשר לצוות לסרוק את החלק החיצוני המלא והמפורט של הפסל.
סדרה של סריקות 3D המכילה למעלה מ-180 מיליון נקודות נקלטה וייצרה דגם דיגיטלי מקיף של הפסל הענק במלוא הדרו מבפנים ומבחוץ. לאחר מכן, הנתונים עובדו באמצעות GeoSLAM Hub, תוכנה המשמשת לעיבוד כמות המידע העצומה שנאספה על ידי הסורק. זה איפשר לצוות לראות את תוצאות הסריקה עוד לפני שהם עזבו את האתר, כולל את רשת המדרגות הפנימיות שהצוות טיפס.
כשנשאל מה הוא חושב על תוצאות הסריקה, בארוס פראקסדס אמר כי: “תוצאות הסריקה היו ברמת דיוק ופירוט גבוהות – מה שמציג את הפסל כפי שלא נראה מעולם. אני מתפעל מהיכולות של הטכנולוגיה הזו ומהבהירות של הנתונים שהופקו, הצלחנו לסרוק את הפסל באור חדש לגמרי, שכמעט לאף אחד לא הייתה הזכות לראות. זהו אחד הפסלים המוכרים ביותר על פני כדור הארץ, וסמל לתקווה עבור ברזילאים רבים קרובים ורחוקים, ואני שמח שהצלחתי לסרוק אותו בצורתו הנוכחית לפני שעבודות השיקום יוצאות לדרך”.

מעוניינים ללמוד עוד על סורק ה-ZEB Horizon ולראות כיצד הוא יכול לייעל לכם פרויקטים רבים הדורשים סריקה בעלת דיוק ופירוט גבוהים במיוחד, צרו קשר איתנו ואנחנו נענה על כל שאלה ונשמח להדגים לכם את יכולותיו של הסורק.