ניטור מסילת רכב בעזרת Senceive

ניטור מסילת רכב בעזרת Senceive

כיצד ניטור מרחוק המותקן בשלושה חיישנים שונים המותקנים על מסילת הרכבת תומכים בתחזוקה יעילה ומשפרים את בטיחות הנוסעים?

רכס מונסראט הינו רכס הרים משוננים (מכאן שמו בקטלאנית ההר המשונן), עליו ניצב מנזר בנדיקטי מהחשובים והמפורסמים בעולם. אורכה של מסילת הרכבת הוא 5 ק”מ והיא משמשת כקו התחבורה היחיד למנזר העומד בראש ההר.

האזור נתון לשינויי טמפרטורה גדולים הגורמים לתזוזת מסילת הרכבת. על מנת לקבל הבנה טובה יותר של תזוזות אלו וכדי לשמור על הרכבת ולהבטיח את בטיחות הנוסעים, הוצע פתרון ניטור אלחוטי. נתונים על טמפרטורת המסילה וגודל תזוזת המסילה היו נחוצים על מנת לאפשר ניתוח של הקשר בין הטמפרטורה לגיאומטריית המסילה, וכדי להבין אם שינויים בגיאומטריית המסילה מהווים סיכונים משמעותיים כלשהם.

שני אזורים לאורך המסילה נבחרו לטובת הניטור. בכל אזור הותקנו שני חיישנים עם מדי הטיה משולבים תלת-ציריים כדי לנטר את המסילה והמתלה של המסילה. חיישנים אלו נבחרו בשל הקלות של חישת הטיה משולבת (רזולוציה של ± 0.0001° וחזרה של ± 0.0005°) וטמפרטורה (דיוק של 0.1°C) ביחידה אחת.

בכל אזור הותקנו גם ארבעה חיישני הטיה תלת-קסיאלי: שניים הותקנו על יתדות במדרונות הסמוכים, ושניים על עמודים הסמוכים למסילה. מכיוון ששני אזורי הניטור היו במרחק של יותר מ-500 מ’ זה מזה, לכל אחד מהם היה נתב FlatMesh משלו להעברת נתונים. נתונים מששת החיישנים בכל אזור הועברו לשער (gateway) תקשורת סלולרי ואל השרת המאובטח מבוסס הענן ופלטפורמת ניהול הנתונים של Senceive – WebMonitor. המערכת הוגדרה כך שתשלח התראות ב-SMS ובמייל במקרה של זיהוי רמות תזוזה מחוץ לסף שהוגדר מראש.

התוצאה הסופית של הפרויקט התקבלה בהתלהבות אצל הלקוח. ההתקנה בוצעה במהירות וביעילות ללא הפרעה לשירות הרכבת. מסילת הרכבת ממשיכה להיות תחת מעקב באמצעות החיישנים והנתונים מראים בבירור את התזוזה, הטמפרטורה והנטייה של המסילה אשר מספקים ניהול ותחזוקה יעילים יותר של הרכבת.