מקרה בוחן: סריקה היברידית של טופקון

מקרה בוחן: סריקה היברידית של טופקון

כיצד הצליח מודד תוך שימוש בפתרון משולב של טוטאל סטיישן ו-ג’י פי אס (Hybrid) להפחית את גודל הצוות שלו ובמקביל להגדיל את הפרודוקטיביות?

הרעיון שמישהו מקים עסק ומצמיח אותו להיות עסק גדול ומוביל שוק, זה הבסיס של החלום העסקי. אחרי הכל, מי לא רוצה להיות הגדול ביותר, המוביל בתחומו, האחד שמולו נמדדים כל האחרים? דוגמא לשאלה זו שאל את עצמו ג’ים ססירו (Jim Cesiro), הבעלים של חברת Atlantic Land Design. ג’ים עבד בחברת הנדסה גדולה, פתח את החברה בעצמו וראה אותה גודלת עד שהגיע מיתון גדול ואיתו מציאות עגומה חדשה.

כיום, ג’ים מנהל את העסק שלו עם צוות של שלושה עובדים בלבד וזאת הודות לשימוש בטכנולוגיה של Topcon. שימוש שהפך את ג’ים מטכנופוב לאחד התומכים הנלהבים של טכנולוגיה זו. מציאת דרך לעשות הרבה עם מעט זה אולי החלק הכי טוב בסיפור ההצלחה הזה.

לראות את הנולד:

ממוקמת בג’נסן ביץ’ פלורידה, חברת אטלנטיק לנד דיסיין (ALD) מתמחה במדידות, ביצוע סקרי מגרשים ומספקת לחברות בנקים ומשכנתאות את אימות הקרקע הדרוש. ג’ים היה בעל חברת מדידות משלו ועבד מול הבעלים המקורי של ADL ורכש את העסק לאחר פטירתו בטרם עת של הבעלים בשנת 2000. כיום, בנוסף לשירותים שתוארו מקודם, החברה מספקת גם מדידות עבור בתים קטנים יותר באזור.

אנחנו החבר’ה הקטנים, אלה שלא מדברים עליהם בזמן הלימודים ובמקום זאת מדברים על חברות ענק ועל קבלני משנה גדולים. גם לי היו שאיפות דומות בתחילת שנות ה-2000, להתמודד עם כמה פרויקטים גדולים במקביל. באותו הזמן הגדלנו את השימוש שלנו בטוטאל סטיישן וציידנו את אחד הצוותים עם מכשירVR  HiPer של חברת  Topcon ומנוי לרשת. אבל בחודשים שקדמו למשבר הדיור, העניינים החלו להאט ונאלצנו לפטר חלק מהצוותים. ההתרסקות בפועל – שפגעה באזור בצורה קשה אכן היתה קשה ומצבת העובדים שלי ירדה מ-25 ל-1. עבדתי “סולו” הרבה זמן ואפילו נאלצתי לבטל את המינוי לרשת כדי לא להגיע למצב של סגירת העסק“.

המזל דופק על הדלת:

בעודו עובד לבדו, ג’ים המשיך להסתמך על טוטאל סטיישן, בתחושה שפתרון GPS הוא מוגזם עבור המדידות שהוא עושה. שנים מאוחר יותר, עין חדה מצדו של ברנט הייז – מהנדס מכירות מחברת Lengemann – שינתה את כל זה.

זה היה ממש פוקס” אמר הייז, “העברתי הדרכת GPS ללקוח אחר במורד הרחוב מהמשרד של ג’ים, ראיתי את השלט של ADL נכנסתי להציג את עצמי ואז המשכתי להראות את כל מה שפתרון מבוסס GPS יכול לעשות עבור ג’ים ועבור הפעילות שלו. אני חושב שזה מהלך נהדר עבור שנינו“.

ג’ים עצמו נוטה להסכים והודה שהקטנת השימוש ב-GPS עלתה לו בפרויקטים ובהכנסות. “פעם התלוצצתי ששימוש ב-GPS בתחום העבודה שלי זה מקביל להשתמש בבזוקה בציד ארנבים. עכשיו אני מבין שזו היתה חשיבה מטופשת, אני משתמש ב- HiPer קצת יותר משלוש שנים ואני עדיין רואה את הפוטנציאל שהוא מציע. כרגע אני בונה מפות GIS – יש לי חלקים שלמים של העיר הזו ב-CAD. אז אם מישהו יבוא אליי ויגיד שיש לו בעיה הקשורה למדידה, יש לי את כל הנתונים האלה זמינים.

להנות משני העולמות:

אם הבנת הפוטנציאל של שימוש GPS היה רגע מעורר עבור ג’ים, מה שעתיד לבוא ניתן לתאר כפי שהקלישאה אומרת כ”שינוי כללי המשחק”. בעקבות ביקור נוסף של הייז, הבעלים של ALD עמד לזכות במה שהוא מכנה חצי בצחוק כ”כוחות על”.

זה התחיל בכך שהייז עצר ליד המשרד וביקש ממני לרדת למגרש החניה,” אמר ג’ים. “שם, חמוש בטוטל סטיישין רובוטי ובמקלט ה- HiPer VR שלי, הוא העביר לי קורס מזורז במה שהטכנולוגיה ההיברידית יכולה לעשות עבורי. שמעתי על זה, כמובן, אבל לא חשבתי שזה יתאים לעסק קטן כמו שלי – כמה שאני טעיתי! הפתרון ההיברידי הוא אולי התשובה הטובה ביותר עבור חברה כמו שלי, כזו שמחפשת דרכים לשמור על גודל כוח האדם ועלויות בלי להקריב את הפרודוקטיביות. הרעיון כבש אותי מיידית ועשיתי רכישה זמן קצר לאחר מכן“.

פתרון היברידי הוא איחוד של GNSS וטכנולוגיה רובוטית יחדיו. מערכת ה-Topcon Hybrid Positioning שכבשה את ג’ים באותה הדגמה שעבר, כוללת מקלט GNSS קל משקל על גבי הפריזמה (במקרה זה, ה-Hiper VR שלו), המאפשרת למערכת להתביית מחדש על המטרות גם בתנאים מאתגרים. ג’ים אמר שהמעבר ל-GNSS לטובת מדידת חזיתות ומכשולים נוספים נעשית בצורה חלקה.

“בעבודתנו, אנחנו בדרך כלל מתמודדים עם הצורך במדידה חוזרת, את הפתרון ההיברידי אני יכול להגדיר בהתאם לצרכים של הפרויקט, להתאים אותו ולהתחיל למדוד. בעבודה לבד, אני יכול לעשות 100-200 נק׳ תוך זמן קצר – המהירות מדהימה!!!. בימים עברו, אם היינו מקבלים 150 נק׳ ביום מלא של שמונה שעות, הרגשנו שאנחנו שיחקנו אותה. באמצעות הטכנולוגיה הזו, לא רק שאני צוות של איש אחד, אני יכול להשיג דברים שלא חלמתי שהם אפשריים”.

כפי שניתן להבין עד עתה, הצרכים של ג’ים מבוססים על שני דברים:

  • להתייעל כמה שניתן
  • לשמור על גודל צוות העובדים

ג’ים אמר שאחת העבודות הראשונות שלקח על עצמו לאחר רכישת הפתרון ההיברידי הייתה מלקוח שביקש ממנו לערוך סקר של שלושה דונם, על שפת הנהר – ולעשות זאת במהירות.

המגרש הזה מורכב מבית וגדרות עם שטח מיוער בין הנהר למסילת הרכבת. כשהגעתי לאתר ידעתי שה-GPS לבד לא ייתן מענה מספק אז הקמתי את הרובוטי ליד עץ אך עדיין מתחת לכיפת השמיים, הגדרתי אותו ונתתי לו להתחיל לעבוד. הצלחתי לקבל את הפינות הקדמיות, ואז לעבור חזרה ל-GPS ולחשב היכן היו אמורות להיות הפינות האחוריות. זה הביא אותי למרחק של 30 ס”מ מהמקום שבו חשבתי שהן נמצאות”.

כשחזר לחזית המגרש, ג’ים מדד את הבית, את המוסך המנותק, את שביל הגישה וכו’, ואז חזר לפעולה ההיברידית, הקים את הרובוטי במיקום הטוב ביותר כדי לאפשר לו לראות הכל, מיקם אותו שוב. ו. . . הופתע עוד יותר.

חזרתי למשרד, הורדתי את המדידות ל-CAD ושלפתי את הנקודות. זה היה פשוט וחלק. הכל הסתדר יפה, השגתי ללקוח את הנתונים שהיה זקוק להם ועשיתי הכל לבד.”

עשה את המהלך:

מכיוון שמדובר בעסק קטן, ג’ים טוען שהוא חייב להיות מודע לתקציב בעת קבלת החלטות לגבי רכישות גדולות. עם זאת, הוא מודע היטב שכאשר רכישה מייצרת החזר על השקעתה (הן ה-GPS והן הפתרון ההיברידי עמדו ביעד זה). החיסכון, למעשה, חורג הרבה מעבר לרווחים כספיים בלבד.

“מאז שהוספנו את הפתרון ההיברידי לארגז הכלים שלנו, הספקנו לבצע את אותה כמות העבודה כפי שעשינו במהלך כל 2008-2009, ואנחנו עושים זאת עם חצי מהצוות. ה-GPS החזיר את השקעתו תוך פחות משנה, הן באמצעות הגברת הפרודוקטיביות והן בהפחת הצורך בעובד נוסף. כשמסתכלים על זה מאותה פרספקטיבה, הרובוט שילם על עצמו בתוך כחמישה חודשים, אולי פחות. הנקודה היא שלמרות היותנו צוות קטן, אנחנו פרודוקטיביים יותר, והלקוחות שלנו יודעים זאת. כל מי שמתלבט האם לאמץ את הטכנולוגיה הזו צריך לעשות את הצעד – ולעשות אותו היום”.

אנו בג’י אמ אקס מערכות מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר ויחדיו נבנה עבורכם את הפתרון האידאלי לצרכי המדידות שלכם.