מקרה בוחן – סורק תלת מימד טופקון

מקרה בוחן – סורק תלת מימד טופקון

מקרה בוחן Topcon GTL1000

עבודה לדוגמא – סריקת מחסן בעזרת טוטל סטישין רובוטי – משולב סורק של חברת טופקון.

מהות העבודה :מדידה של מחסן לוגיסטי לצורך שינוי חלוקת פנים ובניית מפת אדריכלית של המצב הקיים. המפה הסופית צריכה לכלול קירות, פתחים, קורות, עמודים, מערכת צינורות ומערכת כיבוי אש.

עבודת שטח: העבודה נעשתה בעזרת מכשיר המשלב טוטל סטישין רובוטי עם סורק מובנה מבית TOPCON  דגם GTL1000. המכשיר בדיוק זוויתי של “3 ומרחק סריקה 70 מטר (360/270 מעלות), מהירות הסריקה הינה 100,000 נקודות לשנייה ומכיל מצלמה. התוצאה הינה ענן נקודות צבעוני ברשת קואורדינטות גלובלי על ידי הצבת המכשיר כתהליך גאודטי. רזולוציה הסריקה הינה 3 ס”מ עם דיוק של 1.5 מ”מ ב-10 מטר.

בעבודה זו בוצעו 20 תחנות. התחנה הראשונה הוגדרה ברשת ישראל החדשה (05/12ITM) בעזרת חיתוך לאחור כאשר המכשיר עוקב אחרי הפריזמה ומודד בו זמנית נקודת RTK במקביל לזוויות ומרחק לפריזמה. לאחר שתי מדידות כאלה הוגדר מיקום התחנה. כל תחנה נוספת נמדדה מהתחנה הקודמת בעזרת ה-TOTAL STATION. בכל תחנה נעשה סריקה של 360 מעלות. זמן הצבה עם סריקה בשטח לוקח כ-10 דקות סה”כ העבודה בוצעה בזמן של כ-3 שעות. כל העבודה נשמרת על SDCARD.

עבודת משרד: התוצאה היא קובץ PROJECT בפורמט TOPCON. ניתן לפתוח את התוצאה אך ורק בתוכנה MAGNET COLLAGE. בשלב ראשון מעלים את הפרויקט ומיד מופיע פריסת התחנות עם מדידות שנעשו מה -TOTAL STATION. איור מס’ 1 מראה את מיקום כל עמדה ברשת קואורדינטות 05/12ITM. בנוסף ניתן להוציא דו”ח דיוקי מיקום של כל עמדה. על מנת לקבל תוצאת הסריקות מבוצע תהליך אוטומטי שמציג את ענני הנקודות הקיימות.

מפני שהגדרת התחנות בשטח נעשה בשיטת הגאודטית (מקומי או ארצי) יש חיבור בין התחנות השונות דבר המייתר את תהליך הרגיסטרציה במשרד, העננים כבר מחוברים ביניהם על מנת לבנות ענן אחד. ראה איור 2. סה”כ עבודה משרד עד לקבלת ענן נקודות ברשת ישראל החדשה לקח שעה כולל ייצוא.

איורים מס’ 7-8 מציגים את התוצאה לאחר שרטוט ב-AUTOCAD. איור מס’ 7 הינו FLOOR PLAN ואיור מס’ 8 התוצאה בתלת מימד.

מכשיר ה- GTL משלב בתוכו מכשיר רובוטי מלא וייתן מענה לצרכים היומיומיים של המשרד.

המערכת כוללת:

  • GTL1000 מכשיר רובוטי + סורק ומצלמה פנורמית
  • טאבלט FC5000
  • תוכנת מדידות שטח MAGNET FIELD
  • תוכנת עיבוד נתונים לענן הנק’ MAGNET COLLAGE

חברת GMX ממשיכה להרחיב את פתרונות המדידה ולספק את הפתרונות המתקדמים ביותר ללקוחותינו. אנו נשמח לעמוד לשרותכם לאורך כל הדרך ולאפשר לכם ליהנות הן מאיכות מוצרינו והן מאיכות השירות.