מקרה בוחן – מדידת כביש שש באמצעות Mobile Mapping
כביש 6

מקרה בוחן – מדידת כביש שש באמצעות Mobile Mapping

שבוע שעבר הצטרפנו לחברת נורד ג.ש. מדידה והנדסה בע”מ לטובת בניית מחלף “גבעת כח” המיועד לחבר בין כביש 6 לכבישי 444 ו-465.

על מנת לבצע את מדידת הכביש השתמשנו בסורק רכוב על גבי רכב ה-AU20, תחנת בסיס ונקודות בקרה על מנת לחבר את המערכת לרשת הישראלית בצורה מדוייקת.

טכנולוגיית מובייל מאפינג (Mobile Mapping) היא למעשה מערכת לסריקת שטח מרכב נע, רחפן או תרמיל גב. סורק לייזר רכוב סורק את פני השטח במהירות ומאפשר קבלת נתונים ברזולוציה גבוהה ודיוק. עם מהירות סריקה של כ-מיליון נקודות לשנייה.

מדידת הכביש התבצעה על פני מרחק של שישה קילומטרים במהירות נסיעה שנעה בין 30-35 קמ”ש. חשוב לציין כי לאורך הסריקה שלנו לא היה צורך בהשבתת נתיב תנועה או סגירת הכביש, משך הסריקה היה קצר וערך כשעה וחצי סה”כ. זה יתרון נוסף שמערכת mobile mapping מעניקה לכם, האפשרות לבצע בדיקה וניטור מבלי להשבית את אתר העבודה!

ענן נקודות כביש 6

עיבוד הנתונים נעשה במשרד ולמחרת נמסר ענן הנקודות הסופי ללקוח לצורך שרטוט מפה מצב קיים. ענן הנקודות בעל רזולוציה גבוהה מאפשר לראות בבירור את כל הפרטים שבכביש, עמודי תאורה, פסי הפרדה, מעקה בטיחות, סימונים בכביש ועוד.

אנחנו שמחים להוביל בישראל את טכנולוגיית ה-mobile mapping, את הסריקה של כביש שש ביצענו לאחר שכבר צברנו נסיון במדידתתשתיות וכבישים כמו כביש 444 שהיה מאתגר יותר מכיוון שהתנועה בו לא היתה רציפה כמו בכביש שש וכללה פניות ורמזורים.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ונוכל להדריך ולהתאים לכם את פתרון ה-mobile mapping המתאים ביותר עבורכם. אל תחששו מפרויקטים רחבי היקף, מובייל מאפינג הופכת מדידת כבישים ומדידת תשתיות לקלה ופשוטה יותר תוך חיסכון משמעותי עבורכם של זמן וכסף!